Czwartek, 28 marca 2024,
tel. +48 61 89 45 270
Aktualności

Aktywny wypoczynek nad morzem

W dniach 8 – 10.06. klasy 7c i 8e wybrały się na długo wyczekiwaną wycieczkę na Wolin. Najważniejszym punktem programu była wycieczka rowerowa ze Świnoujścia do Niemiec – „Szlakiem kurortów cesarskich”. Już pierwszego dnia weszliśmy z Lubina na Wzgórze Zielonka, by podziwiać deltę wsteczną Świny. Przespacerowaliśmy się też pięknym bukowym lasem nad Jezioro Turkusowe. W końcu dotarliśmy do Wisełki, malutkiej miejscowości położonej na terenie Wolińskiego Parku Narodowego. Piękna, prawdziwie letnia pogoda zachęcała do spaceru na plażę. Spędziliśmy tam długie chwile na grze w siatkówkę, próbowaniu temperatury wody w morzu i zakopywaniu chętnych kolegów. Dawno tak się nie bawiliśmy! Ale następnego dnia czekały na nas kolejne atrakcje. Przeprawiliśmy się promem do Świnoujścia, by tam wypożyczyć rowery na naszą wyprawę do Niemiec. Po kilkudziesięciu minutach mknęliśmy już niebieskimi jednośladami piękną promenadą nadmorską, zostawiając w tyle Świnoujście. Zatrzymywaliśmy się na plażach kameralnych niemieckich kurortów: Ahlbeck, Heringsdorf i Bansin. W drodze powrotnej wybraliśmy szlak dla ambitnych rowerzystów – przez malownicze pola, lasy i torfowiska. Wieczorem ósmoklasiści wybrali się jeszcze na zachód słońca na plaży (był cudny!), a 7c spędzała czas wolny w ośrodku, grając w piłkę. Ostatniego dnia zwiedziliśmy skansen – Centrum Słowian i Wikingów w Recławiu.

To był bardzo udany wyjazd. Trzy dni minęły zdecydowanie za szybko. Czuliśmy się jak na wakacjach – pogoda jak marzenie, przyjazna woda w Bałtyku, atrakcyjna wycieczka rowerowa, świetne nastroje – słowem: to był nasz szczęśliwy czas!