Po indeks z Pitagorasem
linia


Nauka matematyki poprzez grę komputerową

Jest rok 2134. Instytucja Państwa nie istnieje a ogromne korporacje sprawują władzę absolutną na przynależnych im terytoriach. Jesteś inżynierem prowadzącym badania dla korporacji Nowa Era, zajmującej się usprawnianiem ludzkiego organizmu przy pomocy modułów cybernetycznych. Zgłosiłeś się na ochotnika do przetestowania nowego wynalazku-Exonetu. Oficjalnie zostałeś świeżo upieczonym cyborgiem ….. tymi słowami rozpoczął się wykład z cyklu „Po indeks z Pitagorasem” na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykład pod tytułem „Nauka matematyki poprzez grę komputerową” Prof. UAM dr hab. Krzysztof Jassem oraz Bartosz Piskadło. Odbył się on w dniu 4 listopada 2014 r. a uczestniczyli w nim uczniowie klasy IIIa i IIIe.
Na wykładzie zaprezentowany został system komputerowy, który umożliwia naukę w formie zabawy - uczestnictwa w grze komputerowej. Podczas zajęć mogliśmy samodzielnie decydować o losach bohatera naszej gry. Punkty dla bohatera zdobywaliśmy odpowiadając na pytania z statystyki zadawane przez wykładowcę. Ponad godzinny wykład był dla nas świetną zabawą a jednocześnie przypomnieniem zagadnień poznanych na lekcjach matematyki.