Wycieczka do Berlina i Tropical Islands

17 listopada odbyła się wycieczka do stolicy Niemiec Berlina połączona z pobytem w Tropical Islands. Punktualnie o godzinie 6.00 rozpoczęliśmy podróż do kraju naszego zachodniego sąsiada.
Pobyt w Berlinie rozpoczęliśmy od obejrzenia fragmentu Muru Berlińskiego - East Side Gallery – jest to galeria-pomnik dla wolności stworzony przez artystów z całego świata na fragmencie Muru Berlińskiego o długości 1316 m. Galeria składa się z około 106 obrazów.
Następnie udaliśmy się na Alexanderplatz, gdzie powstawał właśnie jeden z bardziej znanych jarmarków bożonarodzeniowych Berlina - Wintertraum am Alexa.
Podążając dalej podziwialiśmy wybudowaną w latach 1894-1905 w stylu późnego włoskiego renesansu Katedrę Berlińską Berliner Dom. Kontynuując nasz spacer ulicą Unter den Linden doszliśmy do Bramy Brandenburskiej oraz powstałej w łuku rzeki Sprewy berlińskiej dzielnicy parlamentarnej. Jej symbolem jest budynek Reichstagu ze szklaną kopułą, dostępną dla zwiedzających.
Po drodze wstąpiliśmy również do Ritter Sport Bunte SchokoWelt i degustowaliśmy pyszną gorącą czekoladę. Na Potsdamer Platz zobaczyć mogliśmy jeden z pierwszych w tym roku jarmarków bożonarodzeniowych.
W Centrum Nauki przy berlińskim Muzeum Techniki pogłębiliśmy wiedzę z dziedziny nauk przyrodniczych i techniki. Największą atrakcją był Hexenhaus, gdzie na próbę wystawiony został nasz zmysł orientacji.
Ostatnim, ale niecierpliwie oczekiwanym punktem programu wycieczki był pobyt na największej w Europie wyspie tropikalnej Tropical Islands, gdzie mogliśmy zrelaksować się po całodziennej wędrówce. Poleżeliśmy na plaży i zażyliśmy kąpieli w Morzu Południowym oraz Lagunie, pospacerowaliśmy po Lesie Tropikalnym. Wspaniale bawiliśmy się podczas korzystania ze zjeżdżalni wodnych. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Skórzewa.

Zobacz wszystkie zdjęcia
20 listopada 2017
Wydarzenia z następujących lat
Jak powstawała nasza szkoła
linia
Zobacz jak powstawał budynek naszej szkoły.