O tym, że omawianie lektury obowiązkowej może być ciekawe, a wręcz ekscytujące, przekonali się po raz kolejny uczniowie klas piątych. Tym razem ich zadaniem było przygotowanie w grupach krótkiego przedstawienia teatralnego na podstawie wybranych fragmentów „Chłopców z Placu Broni”.
Wszyscy znali już bardzo dobrze bohaterów książki, relacje, jakie między nimi panowały oraz wartości, którymi się kierowali. Otrzymując od nauczyciela scenariusz, uczniowie musieli sami obsadzić role, wyreżyserować scenkę, przygotować scenografię i zadbać o stroje i rekwizyty.
Każdy był odpowiedzialny za przydzielone mu zadanie. Prawie dwa tygodnie trwały przygotowania – nauka tekstu na pamięć, organizowanie strojów, zaaranżowanie sceny, potrzebnych aktorom przedmiotów oraz opracowanie ze szczegółami każdego gestu.
Dzień występów wszystkich grup okazał się prawdziwym pokazem talentów aktorskich i organizacyjnych. Uczniowie wyglądali niczym wyjęci z książki – chwytający za serce chory Nemeczek, budzący respekt Boka, czy błagający o wybaczenie zdrajca Gereb.
Scenki rozgrywały się w ciekawie zaaranżowanej przez uczniów przestrzeni klasowej. Przenosiliśmy się m. in. do Ogrodu Botanicznego i na Plac Broni. Piątoklasiści brawurowo poradzili sobie zarówno z ukrywającym się na drzewie Nemeczkiem, jak i z … żuciem związkowego kitu. Znów można było się przekonać, że dziecięca fantazja praktycznie nie ma granic!
A tak sami uczniowie podsumowali to wydarzenie:
Całość była świetna, wszyscy zagrali doskonale! Opłacało się dużo ćwiczyć! Posypały się same wspaniałe oceny za przedstawienie, myślę, że pani od polskiego miała rację, że będziemy mieli fantastyczne wspomnienia związane z tą lekturą! Cieszę się, że mogłam być częścią tego wydarzenia!
(Tatiana)
Przedstawienie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem. Uczniowie chwalili swoich kolegów za ich grę aktorską, a także za przygotowanie scenografii i kostiumów. Przedstawienie było nie tylko okazją do przypomnienia sobie lektury, ale również do rozwijania umiejętności artystycznych uczniów.
(Aleksandra)